Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

27 januari 2006

On demand

Ok, jag skriver. Fast det är lite emot mina principer. Mest för att vissa personer strävar efter att göra någon form av statements när de fyller i sånt här. Men även för att jag är så usel på det. Jag är inte bra på att ha favoritsaker (filmer, böcker, caféer, klädmärken, whatever).

Fyra jobb du haft i ditt liv:
1. McDonald's McDonald's McDonald's McDonald's. (Jag har faktiskt jobbat på fem olika McDonald's-restauranger fast jag har bara varit anställd på tre.)
2. Montör och kvalitetskontrollant (!) av automatiska dörröppnare
3. Frukostvärdinna
4. Servitris

Fyra filmer som du kan se om och om igen:
Jag tvivlar på att det finns fyra filmer som jag sett om och om igen. Just nu kan jag inte ens komma på en endaste film som jag har sett flera gånger. Jag är helt enkelt inte typen som ser filmer två gånger, än mindre om och om igen.

Fyra platser där du bott:
1. Landskrona
2. Lund
3. Poitiers, Frankrike
4. Montréal, Kanada

Fyra tv-program du älskar att se:
1. Oprah Winfrey
2. Grey's Anatomy
3. Scrubs*
4. SATC*
*Jag älskade dem när jag inte hade sett alla avsnitten. Så egentligen älskar jag bara de två förstnämnda programmen.

Fyra platser där du varit på semester:
1. Jyväskylä
2. Hurghada (hu!)
3. Franska rivieran
4. New York

Fyra websidor som du besöker dagligen:
1. Kommunens hemsida (kommunen där jag jobbar)
2. Aftonbladet
3. Svenska Dagbladet
4. Min webmail
(Bloggarna har fått stryka på foten sen jag började jobba, men då har jag desto mer att läsa när jag kollar dem.)

Fyra av dina älsklingsrätter:
1. Det mesta som någon annan lagar åt mig
2. Moules frites
3. Anything som L bakar till fikapausen på eftermiddagen
4. Risotto

Fyra platser där du hellre skulle befinna dig just nu:
1. Hos familjen
2. Lund
3. San Fransisco
4. Paradisö
(Men jag måste tillägga att jag trivs rätt bra där jag är.)

Inga kommentarer:

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit