Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

23 januari 2006

Hollywood-inavel

Ha, det är verkligen mycket kortare resväg till jobbet numera. Det är nog det bästa med flytten än så länge. Jag har lite svårt att vänja mig vid tanken på att jag faktiskt bor här, men det går väl över. Jag flyttade i helgen alltså. Nu bor jag mitt i stenstan. Man ser inte vad det är för väder när man vaknar, för husen är så höga och stadsmässiga. Min kollega sade att detta är gamla arbetarbostäder. Fram tills ganska nyligen fanns det tydligen bara små trånga ettor här. Det är dock inget man märker av nu. Lägenheterna är dyra som attan och folk slåss på visningarna, more or less.

Det är så mycket folk på gatorna här. Min vana trogen sprang jag till tåget i morse, fast jag upptäckte snabbt att det är svårt att göra det lika obemärkt och diskret som på Gärdet.

Försökte lyssna på Bright Eyes på tåget, men satt hela tiden och tänkte på att Conor Oberst varit ihop med Michelle Williams (Jen i "Dawson's Creek") som numera är ihop med Heath Ledger (de fick en unge typ nyss) som har varit ihop med Naomi Watts som är ihop med Liev Schreiber som sägs ha varit ihop med Kristin Davis... och så vidare. Framförallt funderade jag på att Conor och Michelle har dejtat. Lustig kombo på nåt sätt. Teenage Angst och shamporeklam i ett.

Inga kommentarer:

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit