Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

12 november 2005

Vem vill vara en sojakorv?

Nu när jag har tittat på reprisen av Du blir vad du äter känner jag mig lite trotsig och funderar på att äta ostbågar till middag. Hälsotänket går helt enkelt för långt när man inte får äta senap eftersom det är för mycket socker i det. Ursäkta, men hur mycket senap äter man? Definitivt inte mer än en matsked (om man inte tillhör de sällsynta senapsknarkarna) per portion. Dessutom har jag alltid tyckt att uttrycket "du blir vad du äter" är osedvanligt töntigt. Alla vill väl vara en chokladpralin?

1 kommentar:

sparris sa...

Grejen med dieterna i det där programmet är iaf som jag förstår det en intensiv utrensnngskur, många av de medverkande är väl förmodligen också mer eller imndre sockerberoende så då kan jag förstå att man fimpar varenda sockerkorn i början. Sen när man lärt sig äta vettigt gör det nog mindre. ^^

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit