Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

16 november 2005

???

Nu känns det ju som om det var bra länge sen jag bloggade. Jag känner på mig redan nu att det kommer att bli ett ganska ointressant inlägg - det blir det nämligen när man inleder med "det var länge sen jag bloggade...".

Jag vet inte vad jag vill ha sagt. Kanske att jag finner det svårt att förena jobb och bloggande. Fast de flesta bloggar jag läser skrivs av personer som har heltidsarbete. Hur gör ni?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror de jävlarna bloggar på jobbetid.

Andrea sa...

Det vågar inte jag.

stromsjo sa...

På jobbet jobbar man. Fast vanligen inte mer än 40 timmar per vecka. Så det blir nog en stund över till webbloggandet. Stänga av teven är ett utmärkt tips! Fast jag har aldrig fattat varför man "måste" skriva ofta oavsett om man har nåt på hjärtat eller inte.

Anonym sa...

När jag började blogga ville jag hålla ett snitt på ett inlägg om dagen. Eftersom jag även ville göra ganska ambitiösa inlägg tog det mycket kraft och tid. Jag gjorde ofta inläggen sent på kvällen, istället för att läsa en bok typ.
Nu ligger jag på mer blygsamma 1-3 inlägg i veckan och då är det helgerna plus nån kväll i veckan som det skrivs på. Alla har en bloggpuckel när nyhetens behag lägger sig och det ska avgöras om man är engagerad eller bara trend-wannabe. :) Det gäller att kämpa sig igenom den så känns det helt ok på andra sidan.

Andrea sa...

Hm, ja, när jag var arbetslös så fanns det ju all tid i världen att tänka över saker att blogga om. Nu jobbar jag heltid och har två timmars resväg per dag, och när jag kommer hem så prioriterar jag oftast andra saker. Men jag saknar ändå bloggandet. Till viss del är det säkert ett tvång, men även en känsla av att jag inte hinner.

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit