Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

17 november 2005

Det stormar

Det har varit en del rabalder kring tillsättningen av det vikariat som jag så småningom fick och jobbar på sedan en vecka tillbaka. Först och främst var det en politiker som opponerade sig mot en formulering i platsannonsen, vilket det skrevs om i några tidningar. Jag är fortfarande nervös över att någon ambitiös (möjligen understimulerad) reporter tänker göra en uppföljning på det där och be mig kommentera det hela.

Dessutom är det nån rättshaverist till jurist som ville ha vikariatet och nu har begärt ut mina ansökningshandlingar. Jag vet inte om han planerar att bestrida min tillsättning - tänk om! Jag skulle bli ett nervvrak.

Inga kommentarer:

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit