Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

25 september 2005

Titta, en kändis!

Det blev fest igår trots allt. F:s föräldrar har en rätt snygg lägenhet på Östermalm. Det är föräldrarna som har det snyggaste cityboendet. De säljer villorna och köper sig saftiga lägenheter för pengarna. Eller borde jag skriva våningar. Det säger man här i Stockholm.

Nån hade beställt bord på Sturecompagniet och jag trillade in där, naturligtvis nyktrast av alla. Har man jobbat till 22 så har man. På vägen dit sade K till mig att jag var tvungen att halsa en öl eftersom jag annars skulle tycka att alla där var drägg. Jag avböjde ölen, fast när jag kom dit så fick jag erkänna att hon hade rätt (men jag tycker det känns sådär att gå och halsa en öl typ mitt i stan, och särskilt sådär när man har jobbat i tio timmar).

Det var jätteroligt ett tag, men sen nådde alla andra en helt annan nivå på berusningsskalan än jag själv. Det var hett som i helvetet och det var så himla mycket folk som knuffades och trängdes, speciellt de korta tjejerna. Min hypotes är att korta tjejer är aggressiva på krogen för att kompensera för sin ringa längd. Irriterande är det i alla fall.

Innan jag och R åkte hem hände en rätt rolig grej. Jag stod och pratade lite med L när en jättelång man klev förbi oss och nöp L i näsan, gjorde tummen upp och skrattade jättemycket. Jag känner inte L så jag tänkte att de kanske var vimmelbekanta, men efter ett tag sade L förvånat: "Såg du? En kändis nöp mig i näsan!". Kändisen i fråga var Anders S. Nilsson, programledare för Parlamentet.

Idag har jag och R gått på stan. Jag har förtvivlat letat efter ett par stövlar och en vinterjacka, men hittar inte något som matchar smak och budget. Dagens kändisspaning består av Arne Hegerfors med barnbarn (?) i hörnan Birger Jarlsgatan/Kungsgatan och Sofi Fahrman på Mocco. Som den lantis jag är tycker jag fortfarande det är lite anmärkningsvärt så många kändisar man springer på här. Alla bor verkligen i Stockholm. Jag har t.ex. sett Carl Philip med flickvän promenera på Gärdet, och Joe Labero tala i mobiltelefon utanför Takeushi. Hihi. Och just det ja, Madeleines pojkvän bodde ju granne med R innan, så jag har sett Madeleine också. (Stor bil hade hon, lämplig att stoppa in alla sina shoppingpåsar i.) Nu kvarstår bara Vickan i min kungliga countdown.

Inga kommentarer:

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit