Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

6 september 2005

Så här är det

Jag hade tänkt skriva ett "Hej konsument"-inlägg men jag är för trött och så tänkte jag att det kanske var för självupptaget slash ointressant. Fuck det egentligen, det är ju min blogg! Hur som helst så orkar jag nog inte, men jag kan inte låta bli att få lufta mina åsikter om
1. Lila
2. Vinrött
3. Trumpetärmar
4. Träklackar

Vi börjar med lila. Lila är en färg som jag ofta dras till när jag kollar på kläder och som jag passar skitbra i, men det är numera empiriskt bevisat att jag aldrig använder lila kläder. Jag slängde fyra lila plagg när jag flyttstädade. Höstens utmaning är att inte gå i den lila fällan.

Sen har vi då vinrött. Om lila kan vara en fin färg i teorin, så är vinrött aldrig fint, varken i teorin eller praktiken. Det finns helt enkelt ingen hudton som inte skulle vara snyggare i en annan färg än vinrött. Spela roll om det kallas bourgogne eller bordeaux eller nåt annat vin-aktigt.

Nu tar vi detta en gång för alla: trumpetärmar är inte snyggt. Jag skiter i om Rodebjer envisas med trumpetärmar på sina kläder (det var nog förra säsongen förresten); det är ugly. Vi lever inte på 70-talet, det är opraktiskt och det är dragigt. Punkt.

Slutligen träklackarna. Jag tycker bara det är fult. Dessutom, om det vill sig illa eller om du var för snål för att köpa ett par ordentliga skor, så kan lagrena i träklacken liksom pressas ut under användning och det gör dem ännu fulare än vad de var från början. Olyckligtvis tycks väldigt många skor ha träklack, så jag måste kanske stå ut med ett par i höst om resten av skon är snygg.

Nu är jag klar. Jag vill inte jobba i morgon. Bläääääää.

Inga kommentarer:

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit