Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

13 september 2005

Kristallen

Vi kollade på Kristallgalan i går kväll, och det var ungefär lika tråkigt som jag hade föreställt mig. Måste alla galor vara så utdragna? Tempo, tack! Måste de kvinnliga programledarna ha så fula klänningar på sig? Bättre design, tack!

Kattis "jag är framgångsrik programledare men ingen förstår varför" Ahlström såg ut som en SJP-wannabe och misslyckades fatalt. Sofia "jag ser otroligt förfärlig ut utan smink och byter efternamn titt som tätt" Wistam siktade på att se ut som en bedagad glädjeflicka och lyckades med bravur. Agneta "Snyft" Sjödin såg som vanligt ut som om hon shoppat upp halva beståndet hos Munthe plus Simonsen. Den där lilla blonda, käcka tjejen var den enda som hade något snyggt på sig och så vet jag inte ens vad hon heter.

Varför vann inte Rallarsving? Jag tycker det är skitkul. Parlamentet är så himla uttjatat. Fast de kanske inte ens tävlade i samma kategori.

Inga kommentarer:

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit