Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

14 september 2005

Självinsikt

Åh, Bush är så smart när han tar på sig ansvaret för de federala myndigheternas misslyckande i samband med Katrina. Nu tar han udden av all kritik och får i stället en myndig och ansvarstagande framtoning, och ansvarstagande är precis vad alla vill se. Jag gissar att det är strategiskt mer riktigt att säga "ok, jag gjorde fel, nu ska jag lyssna på er och försöka göra något åt detta" än att spilla en massa energi på att skylla ifrån sig och framstå som en nonchalant, maktfullkomlig politiker. Om några år vill jag läsa Bushs politiska rådgivares memoarer - jag tror det skulle vara riktigt intressant. Slut på dagens utrikespolitiska kommentar.

Egentligen borde jag inte sitta här och blogga ihop amatörmässiga politiska analyser. Egentligen borde jag ringa på tre jobb idag. Det är därför jag bloggar. Att ringa på jobbannonser är min stora fobi. Första gången man ska gå till sin arbetsförmedlare ska man fylla i ett formulär där man bl.a. ska kryssa i vilka delar av arbetssökarprocessen man vill bli bättre på. Jag ska be att få gå en kurs i att ringa upp potentiella arbetsgivare. Iiiihhh.

Inga kommentarer:

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit