Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

1 augusti 2005

Na-na-ni-na-ni-na

Om någon har saknat mitt bloggande så beror det bland annat på att jag har varit i Finland och fiskat kräftor. Nåja, suttit med i båten åtminstone. Bastubad och många munkar blev det också - visste inte att munkar var så poppis på andra sidan sjön. Vädret var inte så bra så jag hann med att läsa ut två böcker; Allt är upplyst av Jonathan Safran Foyer och Se till mig som liten är av Bengt Ohlsson. Kan varmt rekommendera den förstnämnda, rätt flippad, originell och seriös på samma gång. Ohlssons bok var stundtals mycket bra med hög igenkänningsfaktor, men det känns som om det finns ganska många böcker som handlar om krånglig uppväxt på 70- och 80-talen. Nu ska jag påbörja En spricka i kristallen av Cecilia von Krusenstjerna, PG Gyllenhammars dotter.

Inga kommentarer:

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit