Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

29 augusti 2005

Fem år av mitt liv

Nu när jag sitter här mitt i flyttröran och försöker bestämma vilka saker som ska slängas, vilka saker som ska lagras hos mina föräldrar och vilka saker av högst begränsat antal som måste med till Stockholm, då passar jag på att reflektera lite över min studietid.

Ingen vill läsa om min studietid ändå men jag tycker man ska läsa På stan-artikeln som C tipsade mig om. De tre sista punkterna under det femte året beskriver min tillvaro oroväckande väl just nu. Beskrivningen av uppropet på Juridicum var skitrolig:

25 augusti
Juridicum, upprop. Jag trodde att man skulle slippa alla de där fräscha solbrända människorna som gav en komplex för ens celluliter och hängbröst under gymnasiet, men alla tjejer har tajta asses och liten topp och dricker vatten genom hela lektionerna för att stilla hungern och inte falla till föga och köpa lunch och killarna ser ut som amerikanska helyllebögar. Förutom några invandrare som vill ha det fett alternativt en jobbig pappa som inte accepterar slackertendenser som kulturintresse. Hur ska jag klara det här?

3 kommentarer:

Anonym sa...

DN-artikeln var lysande. Träffsäkert och mustigt skrivet. Kände igen det mesta från när det begav sig. :)

Karolina Lassbo sa...

Ha ha, jag skrattade också länge åt det där uppropet på Juridicum. Precis så var det faktiskt när jag skrev in mig!

Ni kan läsa mer om Juridicum & Glamour i min blogg:

http://karolinalassbo.blogspot.com

MVH Karolina Lassbo - En glamourprinsessas dagbok

Anonym sa...

Charmigt med en privat blogreklamkampanj i andras kommentarfält... "Ni kan läsa mer om Juridicum och glamour hos mig" Haha. Det var väl just "glamourösa" juristbrudar som den där dagboken ondgjorde sig över. För övrigt var den mycket bra skriven och hög igenkänningsfaktor.

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit