Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

8 augusti 2005

En pinne i skogen

Skogsvandringen uteblev och ersattes av ett besök på Modernas utställning med Jockum Nordström. Teckningar och kollage en masse, många med historisk anknytning och väldig detaljrikedom. Mina favoriter var teckningarna med båtar. Som vanligt när jag går på utställningar så undrar jag om jag hade sett något annat i verken om jag hade varit mer insatt i konst. Det är ju nästan självklart att det är så, och det är ganska frustrerande. Naturligtvis kan man få någonting ut av konsten ändå, konstanalfabet-känslan till trots.

Nu breder en ny, oändlig arbetsvecka ut sig. Dessutom måste jag börja leta efter annan sysselsättning typ strax. Stön.

Inga kommentarer:

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit