Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

20 juli 2005

The return of the mighty kaffe

Apropå småkakornas återkomst (det finns supergoda chokladdrömmar på jobbet) så undrar jag desto mer över kaffets återkomst. När jag skulle fika på ett ställe i trakterna kring Odenplan fanns vanligt kaffe inte ens med i utbudet. Jag frågade tjejen bakom disken om jag kunde få en vanlig kaffe. Hon tittade lite förbryllat på mig och började sedan pumpa kaffe ur en termos. Skandal! Ännu roligare blev det när jag satte mig vid bordet och R förvånat frågade vad det var jag skulle dricka. De andra hade givetvis beställt latte. Jag tycker faktiskt latte är ganska vidrigt. Espresso och cappuccino är gott, men latte är så stort och mäktigt och alldeles för mycket.

Nu: läs- och sovdags.

1 kommentar:

linda sa...

Måste bara säga att jag gillar din blogg stark. Nu måste jag bara fundera ut hur man länkar till andra från min sida.

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit