Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

23 juni 2005

Mera mat

Dagens diplomatkrig (med hög fniss- och förolämpningsfaktor): det mellan Italien och Finland. Tekniskt sett började det väl inte idag, men ändå. Italienskt uttalande, följt av finländsk replik. Inte nog med att Berlusconi hånade det finska köket, han sade tydligen också att "jag fick använda all min playbokteknik" för att övertyga Tarja Halonen om att EU:s livsmedelsmyndighet borde ligga i Parma. Om jag hade varit fru Halonen hade jag varit rejält förolämpad över detta uttalande, men å andra sidan har hon kanske överseende med italo-drumlar som Berlusconi. Finländarna var uppenbarligen inte sena med att dissa italienska specialiteter som soppa på komage, men jag har inte läst några finländska reaktioner på playboy-uttalandet. Det hade varit desto intressantare. Man kan ju tänka sig att en kvinna som har blivit president borde ha integritet nog att inte falla för playboy-smicker, men man vet aldrig.

Har nu genomfört alla inköp inför midsommar: ett par örhängen, massa öl, lite vin och groteska mängder mat. Det är tydligt att man inte ska gå och handla med tre hungriga killar. Om stugan blir belägrad så är det nog ingen fara, vi lär klara oss i minst en vecka eller så. I morgon förmiddag bär det av till Ingarö, som jag nu har lärt mig är en del av Värmdö. Planen är sillunch (lax för min del, har fortfarande inte vuxenpoäng nog för att käka sill), bad, grillning och festande. Så nu är det over and out för min del. Glad midsommar på er!

Inga kommentarer:

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit