Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

22 juni 2005

Ekipering + Ingarö

Läste i dagens DN att H&M antagligen ska börja sälja skor. Jag är nyfiken. Tycker att klädkedjorna (som TopShop och Zara) ofta har ganska fina skor. Igår hittade jag t.ex. ett par skor på Zara som skulle passa ypperligt till min mintgröna kjol. Men jag har redan skor att ha till och måste bara hitta en lämplig överdel. Det är dagens uppdrag.

Nu verkar det ha slutat regna och då kan jag ju snart ge mig iväg. Det har varit så fint väder de senaste dagarna att det kändes fullkomligt osannolikt att det regnade i morse. Jag hoppas på fint väder på midsommarafton - det verkar inte så kul att vara i skärgården om det regnar. Egentligen skulle vi till Väddö precis som förra året, men det blev ändrade planer och nu verkar det som om vi åker till eh, jag vet inte riktigt. Ingarö var det nog. Roberts kompis föräldrar har en sommarstuga där. Det är väldigt speciell sommarbostadsbebyggelse där, känns som en liten 60-tals radhusby för semesterfirare.

Vi var där (Ingarö alltså, om det nu var där vi var) och badade förra året och det måste varit en av årets härligaste dagar. Egentligen skulle jag jobbat då, men jag sjukanmälde mig... Hrm. Jag försvarar mig med att det var första gången någonsin jag sjukanmält mig utan att vara sjuk. Jag blev så himla glad eftersom det var sandstrand - har väldigt svårt för östkustska klippor, det gör ju ont, man skrapar sig och man kommer varken upp eller ner ur vattnet - men det var så himla mycket folk på stranden att vi traskade iväg till några klippor i alla fall. Det var det dock värt eftersom det knappt var nåt folk där. Återigen apropå klippor så minns jag t.o.m. en dag när jag vägrade att bada överhuvudtaget eftersom det är så obehagligt med slippriga och vassa klippor. Det ska vara playa. P som i platt och playa.

Inga kommentarer:

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit