Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

15 juni 2005

Desperate Housewife

Att inte ha ett jobb och att inte känna någon här gör att jag är hemma ganska mycket. Än så länge klagar jag inte, men ibland får jag lite hemmafru-vibbar. Särskilt igår när jag först gick och lämnade Roberts blazer på kemtvätt och sen handlade mat. Sist men inte minst så städade jag lite. När jag packade upp maten tittade jag på kvittot och ojade mig över att allt är så dyrt i Stockholm och kände mig ännu mer som en kärring. Men jag kan liksom inte sluta tycka att det är dyrt här, inte ens tredje sommaren i Stockholm (andra på heltid) har vant mig vid det. För det är dyrt. Prisextra är den enda affären man kan gå till utan att börja gråta till när man ska betala, och detta säger jag som brukade handla på Konsum - a.k.a. dyraste affären i Lund.

Dagens to do lista:
  • joggingtur på Gärdet
  • lämna en jobbansökan
  • skriva en jobbansökan (blä)
  • läsa "Democratic Legitimacy"
  • planera matinköp (se, hemmafruvibbar igen)
  • försöka sola lite i Tessinparken

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena bruden! Hoppas du hunnit med din lista idag...
Kul at du börjat blogga, så att du inte helt försvinner ut i pereferin, trots att du lämnat Skåne.
Om du tycker att det är "varning" på att planera middagsmat och lämna på kemtvätt så kan jag bara upplysa om att jag har fått upp ögonen för en liten kollonilott som är till salu för 10.000... verkar trevligt. I am deep in the shit med flyttröra, fast jobb och barn i magen. Nu fattas bara ett eget grönsaksland typ. Kram!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

If the dishwashing glove fits...

Andrea sa...

Helena: annars vet jag att Tittis föräldrar ska sälja sin schyssta kolonilott, men den kostar å andra sidan mycket mer än 10000 - misstänker jag åtminstone. Kram på dig!

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit