Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

3 januari 2006

Lägenhet på g


Jag skulle skriva en massa bra grejer om "Grey's Anatomy", men nu började jag tänka på vår eventuella flytt till en kompis lägenhet. Den är tio kvadratmeter större än den nuvarande lägenheten (ok, typ alla lägenheter är större än denna) och framförallt ligger den väldigt nära pendeltågsstationen. Jag skulle kunna sova en kvart extra på morgonen! Och den har diskmaskin! Men det är först en massa detaljer som måste ordnas, t.ex. att ragga upp någon som vill hyra vår lägenhet och att fastställa hur pass mycket vi skulle få betala i hyra. Den främsta nackdelen är att jag måste flytta igen - jag som svor på att inte flytta på bra länge igen. Jag kan lätt föreställa mig min kära mor dra en lättnadens suck över att hon slipper hjälpa till vid flytten. Avstånd har sina fördelar ibland.

---> Meredith Grey lives in a very big house. I don't. Boohoo.

1 kommentar:

Andrea sa...

OK, jag är totalt för en viss dos av "halvromantiska serier med sockersöta killar, tjejer och hamburgare", om GA nu karakteriseras som en sådan.

Om mitt liv är en film? Om jag har testat verkligheten? Jag fattar ingenting.

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit