Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

20 november 2005

Waiting for a love that never comes

Om det är någon som undrar vilken Stella-låten på H&M:s hemsida är, så kan jag berätta att det är "M62 Song" med Doves. Innan jag kom på det höll jag på att få hjärnblödning. Nu förstår jag inte hur jag någonsin kunnat glömma bort det. Lyssnade flitigt på den skivan - "Last Broadcast" - under mina regniga och mörka promenader i Lund. Så fort jag hör "There Goes Fear" befinner jag mig mentalt någonstans i Professorsstaden. Åh, ibland längtar jag tillbaka till det Lund som var. Lund känns fortfarande som hemma.

6 kommentarer:

Anonym sa...

eeeh vad det du eller jag som skrev det där?
/duva i lund

Andrea sa...

Jag tror det var jag. Men vem vet.

Anonym sa...

"...tillbaka till det Lund som var". "Var" är nyckelordet här...

Anonym sa...

du skriver alldeles för bra för att ha såna här långa uppehåll.

Anonym sa...

Ok. Saknar dig a lot här! Kom tillbaka.

Andrea sa...

Ok, jag ska nog börja ta upp bloggandet igen efter min långa paus, men jag måste bara komma på en ny bloggrutin.

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit