Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

23 oktober 2005

Smiiiink

Jag har länge väntat på en kvalificerad skönhetsblogg och nu tror jag att den äntligen är här. Jag lägger definitivt Fountain till min länklista. Jag vill ha alla tips som finns om dyrt smink och udda märken. På senaste tiden har jag fått en märklig sminkfetisch trots att jag aldrig har varit en sminktjej (bara schampotjej). Jag tror att det delvis beror på att jag är arbetslös. Tidigare har jag aldrig haft tid att intressera mig för smink, men när man är ledig 24 timmar om dygnet gör det inget om man surfar smink på eBay och Sephora i tre av dessa timmar. Det är verkligen inte nyttigt att stå till arbetsmarknadens förfogande. Jag blev lite för glad av R:s present från Sephora i Luxemburg och tänker lite för mycket på hur det vore om Sephora öppnade i Stockholm. Med amerikanskt sortiment, så klart. Fast jag är fortfarande inte helsåld på smink, jag tycker bäst om crèmer och rengöring. Och mascaror och concealers och puder.

Apropå skönhetsprodukter så tittade vi på "Eternal Sunshine of the Spotless Mind" i går kväll, och jag tänkte tvångsmässigt på hur pass mycket bättre Joel hade sett ut om man hade rakat honom, lagt på en ansiktsmask och Clarins Beauty Flash Balm. Gud, när blev jag en bimbo?

(Bilden är givetvis snodd från Sephora.)

Inga kommentarer:

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit