Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

26 oktober 2005

Skåne, allt är förlåtet

Jag överväger att flytta tillbaka till Lund. Man kan inte leva i det här klimatet. Jag tittar bittert på SMHI:s väderleksrapport. Stockholm: ungefär jättekallt hela tiden. Lund: tvåsiffriga temperaturer nästan hela tiden. Då ska vi inte ens prata om hur fan man kan bo i Norrland. Brrr. Jag ska aldrig mer klaga på regnet och blåsten i Lund, bara det blir lite varmare. Schyrre då.

Jag förstår inte hur jag stod ut i tre månader med minus 30 grader (wind chill factor inkluderad) dagarna igenom i Kanada. Man får ont i lungorna när det är så kallt. Det är rysligt nära amputation av tårna så fort man har varit ute i mer än fem minuter. Aldrig i hela mitt liv att jag bosätter mig norr om Uppsala. Och flyttar jag till Kanada så blir det till regniga, milda västkusten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

såg att du skrivit en kommentar i ytlgiheter om linnen på hm. låter ju väldigt bra. vilken avdelning på hm fanns dom på? divided eller? va det breda eller smala axelband? tack på förhand!

Andrea sa...

Lämnade svaret i din egen blogg!

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit