Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

27 oktober 2005

På den gamla goda tiden

Läser gamla dagböcker. Det är jag själv som har skrivit dem, och jag kommer ihåg exakt hur jag tänkte och kände när jag skrev dem, men det känns ändå litegrann som om någon annan har skrivit dem. Jag är samma person, fast mer. Jag har skrivit ganska mycket om fester och bakfylla och nu är jag lite smått imponerad över hur ofta jag gick ut. För att citera mig själv:

Ibland tänker jag att jag borde slå mig själv med häpnad och skriva om nåt som inte är relaterat till alkohol och killar. Sen tänker jag ”nä, vad skulle det vara?” Vilket fattigt liv jag lever. Jag kanske skulle jobba på att förkovra mig lite istället för att spilla en massa tid på saker och ting som ändå inte leder till något? Vilken intressant och bildad person jag skulle vara då. Dream on!

Håll till godo med några ganska tidstypiska exempel från my heydays in Lund.

Har nån benägenhet att skriva dagbok när jag är full. Saknar vissa människor jättemycket. Jobbigt. Fast det var kul i kväll. Vi var på Lunds och de spelade iofs skitdålig musik men vi dansade ironiskt. Ironi är nyckeln till självbevarelsedrift. Hur kan man ens spela ”Take me to your heaven” med Charlotte Nilsson? För att inte tala om ”Fångad av en stormvind”. Det mest alternativa de spelade var Melody Club och The Sounds = JC-rock. Fast Timbuk och Jackson Five var bra. Förresten, vem är den första jag ser när jag kommer in på stället? Jo, kanadensaren som jag har dejtat. Helt underbart :P

Såg en kille som inte var en dag över 21. Tittade på honom när jag fick tillfälle, bara för sakens skull. Sicken köttmarknad. Trodde han var intresserad av mig men han kom inte fram till mig. Fast sen när vi stod i baren och drack vatten så kom han fram och frågade om vi skulle dansa. Det var väl det jag trodde. Ville bara få det svart på vitt liksom. Men jag pallar inte med att ödsla en massa tid på killar som jag inte är intresserad av.

Ska förresten vara med i en undersökning om kvinnliga 70-talisters anspråk och förväntningar på/inför framtiden. Vaddå asså? Jag vill ju bara hitta någon som försörjer mig. Det är rätt kul att bli intervjuad och så, brukar få vara med på en massa mer eller mindre knasiga tester eftersom som psykologistudenterna huserar i byggnaden mittemot min insitiutíon. Men nu är det ju en riktig intervju! Kul!

***

Tänkte bara meddela att det var värsta bästa musiken i kväll. Alla borde gå dit! Men det hade blivit så trångt då, så det gör kanske inget. Det märks redan att det har blivit extremt populärt, vi var bland de sista som blev insläppta. Det var så jävla kul, bara dansade hela tiden. Och E var så himla full och rolig. Götlaborg vettu. Avslutning: Martin Luther King. Stabilt. Så bra djs. Gonatt. Eller morgon. Har förresten upptäckt att min granne är lesbisk. Jag har inga problem med det, blev bara förvånad. Det märks att man styrs av heteronormativiteten.

***

Haha. När jag var ute igår kom det fram en random kille till mig och sade att jag hade en ball tröja på mig. Jag blev skitnöjd. Sen blev jag ännu mer nöjd när min kompis kk sade att jag hade balla skor. Yes. Ty jag är din stilguru.

***

Åh, jobbiga män. Varför känner jag mig som en skit när jag nobbar någon? Det är ju bättre att han får veta det nu än sen. Men det är ändå svårt att säga såna saker till någon. Usch. Varför kunde han inte bara förstå att jag inte var intresserad? Jag är trots allt bra mycket ballare än vad han är. Skämt åsido, man kan inte mena allvar med en vit skjorta. Pliiis.

***

Fan, nu har jag rökt alldeles för mycket igen. Jag gillar ju inte det egentligen. Jag tror det beror på att jag saknar nåt annat. Nåt vettigare. Nån som har en lösning? Luktar bara rök nu ju, och det lär inte vara bättre imorgon...

Inga kommentarer:

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit