Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

28 oktober 2005

Läser inte fashionistas SvD?

Vad har hänt? Varför har jag inte läst om detta i någon av modebloggarna? Är detta inte en nyhet? Om Stella McCartney vänder på sig i sömnen så kan man ju räkna med att en sådan nyhet fortplantas med blixtens hastighet genom alla bloggar som gör anspråk på att skriva om mode, trender och dylikt.

H&M lanserar ännu en designerkollektion i höst. Solange Azagury-Partridge, tydligen kallad the Queen of Bling, har formgivit en samling smycken som kommer att finnas i butik den 25 november. I en begränsad upplaga, givetvis.

Personligen bryr jag mig inte så mycket, men så skulle jag ju heller aldrig fundera på att sjukskriva mig för att kunna rusa in på H&M när Stellas kollektion släpps (jo, det är sant, jag läste det i en blogg). Jag skriver detta i pur förvåning över att jag inte har läst om det i någon annan blogg. Tänk vad man får reda på när man läser SvD/N24.

(Detta inlägg känns farligt nära metabloggande, vilket jag har lovat mig själv att aldrig ägna mig åt. Bakläxa!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är i princip helt ointresserad av smycken - det är väl det jag får skylla på ;)

Andrea sa...

Då må det väl vara förlåtet ;)

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit