Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

31 oktober 2005

Helg-briefing

Helgens begivenhet skulle egentligen vara lördagens cocktailparty, men vi tjuvstartade redan på fredagen med besök på Nox och Sturehof. Tanken var att vi skulle ta ett glas vin med F och K, men det blev snarare en dubbeldejt i alkoholens tecken. Åtminstone kändes det så dagen efteråt. Man är ju så hopplöst gammal när man segar ihop av så lite.

Men skam den som ger sig. På lördagseftermiddagen tog vi friska tag och införskaffade blommor, mat och sprit till kvällen. Det blev lunch med F och K på stan och en promenad på Östermalm hemåt. Akutstädning innan B kom på middag, och sen marsch pannkaka till cocktailparty. Jag var dock inte särskilt upplagd för något spritmaraton, och definitivt inte för mingel med en massa främlingar. Ibland känns det helt enkelt bara ointressant att prata med folk som man inte känner. I couldn't care less, ungefär. Och så blir man trött på sig själv för att man har en tråkig attityd och så blir det bara en ond cirkel. Fast det var förstås ett väldigt trevligt initiativ.

Idag har jag jobbat exakt en timme och 15 minuter. Kändes verkligen inspirerande. Det är så himla olönt att bara ha en visning. Mötte upp med R och F på Odenplan och tog en långfika på Creem. Betalade 75 spänn för en ospännande Ceasarsallad (alla ställen i hela stan serverar typ bara Ceasarsallad och foccacia - ge upp!) men hade i övrigt en mycket trevlig eftermiddag. F är liksom en sån person som alltid är i sitt esse. Sitt väldigt pratglada esse.

Har tittat på Notting Hill i kväll och kommit fram till att den faktiskt är skitdålig. Det är så många händelseförlopp som irriterar mig, och så har den så förutsägbara humoristiska inslag. Dessutom är Hugh Grant roligare när han spelar en elakare rollfigur som inte säger brittiska tönt-svordomar hela tiden.

I morgon har jag tänkt försöka att ta mig själv i kragen. Har befunnit mig i allmän arbetslöskoma de senaste två veckorna.

Inga kommentarer:

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit