Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

17 oktober 2005

Helt enkelt ointressant

Mhm. Antalet personer som läser den här bloggen stiger sakta men säkert. (Med betoning på sakta.) Det känns som om jag borde skriva något, men jag har faktiskt ingenting alls att skriva. Jag hade tänkt skriva en lång harang om ett problem som jag upplever just nu - inget allvarligt, men irriterande - fast jag kan inte skriva om problemet utan att röja en del andra saker och det är typ det som är problemet. Nu kan alla tolka in precis vad de vill, och detta blev ju härmed ett synnerligen kryptiskt och ointressant inlägg.

Men jag känner fortfarande ett konstigt tvång att skriva något, så jag kan ju skriva lite om helgen som gick. Fast det är förbannat tråkigt att skriva om helgen som gick. Det hände inget spektakulärt, det var en mycket vuxen och sansad helg med ost och vin och bilåkning och kaffedrickande och middag hos R:s föräldrar och allt var mycket trevligt men inte vidare intressant för någon annan. Jag har heller inga storslagna planer för framtiden, om man inte räknar in att äta godis på lördag och jobba på söndag. Mer spännande än så här blir det inte just nu. Man kanske ska gå och köpa sig en trisslott.

3 kommentarer:

Andrea sa...

Gör de? Lustigt. Fast han heter ju faktiskt R... så det faller sig liksom naturligt.

Anonym sa...

Hur ser man hur många som läser bloggen? Hjälp mig, jag är as newbie as a newbie can be. Och tack, det är skönt att se att någon med rosa presentationsbild kan skriva någonting som inte är så skitnödigt korrekt.

Andrea sa...

"Man" ser inte det, det är bara jag som kan se det. Om du går in på statcounter.com och reggar dig där så kan du klistra in lite vacker html-poesi i din ev. blogg (obs! mycket enkelt - jag kan inget om html) som gör att du kan hålla koll på hur många som läser, och varifrån de kommer. Mycket intressant läsning, fast smått beroendeframkallande. Man kan också välja att ha sin statistik synlig på bloggen, men det vill inte jag.

Jag förstår inte riktigt sambandet mellan rosa och korrekt, men ok. Det var ju en form av komplimang så jag kan låta det passera.

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit