Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

19 september 2005

Zip-Lock och så vidare

Läser att det har köpts zip-lock-plastpåsar i Amerikat. Jag förstår inte varför det inte finns i Sverige. Det är så praktiskt. Fast när man slänger dem känner man sig mycket slösaktigare än om man slänger en vanlig liten plastpåse. Min mormor brukade alltid återanvända alla plastpåsar tills de var så feta och oljiga att jag kastade dem. Jag återanvänder aldrig plastpåsar (jo, zip-locks), mest för att jag brukar göra hårda knutar som jag inte får upp igen och så måste jag ta sönder påsen. (Jag menar små och genomskinliga, inte matkassar.) Jag vet att det är en av sakerna som R stör sig på med mig. "Är det här smart eller?" säger han och stirrar förebrående på mig. Han är så bra på att se förebrående ut.

Nu säger han att det finns återslutningsbara plastpåsar här, fast de är dyra. Jag har då aldrig sett dem.

Tjejer med minimorötter i zip-lock-påse på föreläsning är så mycket Kanada. När kommer minimorötternas genombrott i Sverige egentligen? Jag ska genast höra av mig till någon av mina kontakter på McD och köpa upp mig på en låda. Om jag enbart käkar minimorötter i en vecka (det är väldigt mycket morötter i en sån kartong) så måste jag väl ändå slippa äta grönsaker resten av året.

Igår kväll/i morse hittade [läs: stal] jag en cykel. Skriver mer om det i morgon, just nu behöver jag min skönhetssömn. Idag vaknade jag med brustna blodkärl runt ögonen och som alla kan föreställa sig är det vansinnigt sexigt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm, mycket märkligt att det bara finns tokdyrt i Sverige. Men jag passade på att köpa upp ett mindre lager i endollarsaffären. :)

cherrybop sa...

Det finns minimorötter på vanliga Ica också, men det kanske du redan visste :) Aja, ha det bra ! /"Cherrybop"
Besök gärna min blogg: http://cherrybop.blogspot.com/

Andrea sa...

Jaså? Fast jag vill att det ska finnas överallt, hela tiden. Minimorötter en masse.

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit