Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

22 september 2005

Önsketänkande

För max femte gången i mitt liv önskar jag att jag hade körkort.

Kan man ljuga om att man har körkort?

Kan jag utelämna det i min ansökan och hoppas på att de tror att jag har körkort då?

Verkar jag tillräckligt kompetent och charmig för att de ska vilja anställa mig ändå?

De kanske t.o.m. betalar min körkortsutbildning.

Alternativt: hinner jag ta körkort på en månad?

Ha.

(Intressant hur jag börjar inbilla mig att jag har fått jobbet så fort jag har läst annonsen.)

Inga kommentarer:

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit