Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

12 augusti 2005

Sofi och jag

Jag trodde inte att jag hade något gemensamt alls med Aftonbladets Ebba von Sydow, Sofi Fahrman. Jag tycker det verkar jobbigt att vara modeskribent. Det måste kännas superängsligt och nojigt hela tiden. Är jag rätt? Är jag först? Jag blir stressad enbart av att slöläsa folks modebloggar (men underhållen) och jag avhåller mig nogsamt från att köpa alltför många modetidningar på samma gång. Man börjar bara bry sig för mycket om saker som egentligen inte spelar någon roll. Tröjan som man kunde döda för, känns några månader senare oftast inte alls lika spännande. (Jag ska försöka komma ihåg att jag skrev denna mening när jag har hittat det perfekta höstplagget som jag inte har råd med.) Men jag har hur som helst upptäckt att vi båda gillar rosé med Fanta och att vi har samma parfym, Stella McCartneys Sheer. Betyder detta att jag egentligen är en blek Sofi-wannabe?

1 kommentar:

Andrea sa...

Ja just det, helt rätt tänkt!

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit