Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

6 augusti 2005

Rockben och kladdkakemage i ett

Det var tydligt att vi inte var ensamma om infallet att gå på gratiskonsert med Lekman och Åström. Det var fullpackat med folk i Vitabergsparken och det hela kändes som en av avslutningsfesterna på gymnasiet. Öl, filtar och gräsfläckar. Efter konserten dröjde vi kvar och drack snaps med Katarinas Norrlandskompisar och pratade strunt med en gammal alkis som hade drivit svartklubb på 70-talet. Vi pratade lite löst om att gå till Saline, men efter ett öl-stopp hos Frans kändes det som om John Blund gjort entré och jag somnade på två röda efter hemkomsten.

Rockbensansträngningen tog tydligen kål på alla lördagsambitionerna eftersom vi mest har kollat på friidrott, gått en liten Drottninggatesväng och ätit kladdkaka idag. Jag har dock fått för mig att jag vill gå ut och traska lite i skogen, så i morgon ska vi kanske ge oss ut och leta efter lite skog.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var helt klart en del besökare i parken igår, men trevligt.. även om vi mest satt på en filt, drack vin och inte såg så mycket alls. :)

Andrea sa...

Samma här! Såg inte en skymt av Jens/Kristoffer.

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit