Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

16 augusti 2005

Att inte titta på tv


Som servitris blir jag nöjd över enkla företeelser, som att antalet tallrikar matchar antalet assietter, vilket underlättar diskningen. Dessutom hinner jag aldrig läsa tidningen, och det är inte samma sak att läsa den på nätet. Sålunda känner jag mig en smula fördummad. Då är det ju bra att göra något vettigt när jag är ledig. Hos textmissbrukaren fick jag reda på att det är utomhusbio i Tanto under torsdag till söndag. In the Mood for Love verkar intressant, men Amélie från Montmartre har jag nog sett tillräckligt många gånger nu; den känns åtminstone inte tillräckligt spännande för att jag ska ta mig ner till Söder på lördag kväll.

Det är även dags för Focus Stockholm nu i andra halvan av augusti, med en massa moderelaterade aktiviteter på schemat. Det verkar mest vara en branschangelägenhet, men man kan till exempel besöka ungt svenskt mode på Svensk Form, ögonblicksmode i Gallerian i samarbete med Myrorna, visningar på NK och Dresscode (om könsöverskridande mode) på Bruno. Kan vara kul. (Notera att jag skriver om de här sakerna i förhoppning om att någon ska fråga mig om jag varit på utomhusbio eller kollat på queerkläder, och då blir det liksom en press på mig att göra något med min fritid i stället för att titta på Dharma & Greg.)

Jag kollade förresten på Myrornas hemsida för att se om de skrivit något om "ögonblicksmodet". Det hade de inte, däremot noterade jag att Myrorna börjat med vad de kallar Premium Vintage. Godbitarna ur höstens skörd. Det kan sannerligen behövas. I teorin tycker jag att second hand är en bra idé, men jag tror inte att jag är tillräckligt ihärdig för att bli second hand-frälst. Om någon har grävt igenom alla loppiga kläder och hängt upp de bästa på ett lättillgängligt ställe och vill ha lite extra pengar för det, so fine.

Inga kommentarer:

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit