Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

20 juli 2005

Le Coup

Idag satt det en man med sin fru och sin dotter och fikade på restaurangen. Skitsöt unge med knallrosa t-shirt, glasögon och flätor, typ åtta år. Mannen gick för att hämta något att läsa från tidningsstället och valet föll på - Slitz. Jag har tidigare reagerat på att restaurangen har den tidningen men resignerat inför det faktum att jag inte kan påverka utbudet. Men när mannen valde att läsa Slitz i sin frus och lilla dotters sällskap, och dessutom hade den goda smaken, hrm, att visa ett uppslag med en avklädd tjej för sin fru, så blev jag riktigt irriterad.

Slitz och Café är den värsta sortens tidningar jag vet (porr ej undantaget) och tyvärr har det kommit en till tidning, FHM, som verkar i samma anda. Nåväl. Jag blev så sur på den där gubben som hade mage att sitta och kolla i en sådan tidning mitt framför ögonen på sin lilla unge, och eftersom chefen inte var där så jag gick helt enkelt bort till tidningshyllan och tog bort alla Slitz-tidningarna. Mohaha. Sen slängde jag dem på väg hem från jobbet. Om det är någon som frågar efter tidningarna så säger jag att det är nån gäst som har stulit dem. Man kan alltid skylla på gästerna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det här inlägget fick mig att tänka på ett inlägg jag skrev om "tidningar för riktiga män" - fast tyvärr visade det sig att jag inte hade det inlägget i min blogg utan i en dagbok på en community där jag är medlem. Jag blir också vansinnigt arg på de tidningarna! Just nu funderar jag på att cåpy-å-paste:a mitt dagboksinlägg in i min blogg faktiskt, bara för att visa mina läsare att jag också blir arg på tidningarna...

Mycket bra gjort att du slängde dem! Ha! Helt rätt!

Mikusagi sa...

Go you för att du slängde dem! Det borde du få en ros för!

Anonym sa...

Bra gjort. Nu kan de läsa King om de vill ha "bra artiklar"

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit