Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

1 juli 2005

Extrajobb på g

Jag skönjer en liten ljusning på jobbfronten. Ska provjobba på en liten restaurang, två minuters gångväg härifrån, på söndag. Tack till min darling boyfriend som såg lappen på anslagstavlan.

Fröken bloggförfattare ska annars tillbringa en stor del av fredagkvällen på egen hand, då förut nämnda boyfriend ska vara båtvakt i Vaxholm hela natten. Då ska jag försöka fila på en ansökan till ett vikariat som jag hemskt gärna vill ha. (Kotte-vikariatet; se nedan.) Tips om vinnande ansökningar emottages tacksamt.

Inga kommentarer:

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit