Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

1 juli 2005

Boktips, tack!

Jag tänkte åka till Stadsbiblioteket och låna upp mig på lite böcker, och därför skulle jag gärna vilja ha några boktips från den här bloggens lata läsare. För några läsare har jag, det vet jag allt. Alla måste ha läst nån bra bok nån gång, så kom igen.

Snart ska jag ringa till en man vid namn Kotte och ställa några dumma frågor om ett jobb som jag vill ha. Jag visste inte ens att man kunde heta Kotte. Jag måste bara borsta tänderna först, det känns bättre då.

Förresten fick jag ett mail igår. Det stod ungefär "tack men nej tack för det var 300 andra sökande till den här tjänsten". Puh.

3 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Testa Stockholmsskildringarna av Pär Anders Fogelström. Asbra!

Anonym sa...

Sikta in dig på Kulturhusets läsesal istället, där finns hur mycket bra (läs: nyutgiva) böcker som helst i bokhyllorna "nutid". Lånade Motsols, och I närheten av solen där idag, tror båda är riktigt bra. Och det bästa med "läsesalen" är att de ofta har tre, fyra exemplar av varje bok, så även de mest efterfrågade ofta finns inne i något ex. Har du inte läst Johanna Nilssons böcker t.ex. Hon går genom tavlan ut ur bilden och Flickan som uppfann livet, rekommenderar jag dessa varmt. Annars är Naive.super och Prioritair andra favoriter, liksom alla deckare av Anna Jansson och Unni Lindell. Hoppas du hittar något du gillar! :)

Andrea sa...

Mamselamsen: ja, de böckerna är riktigt bra, funderar faktiskt på att läsa om dem nu när jag börjar bli lite mer insatt i Stockholmsgeografin!

Jessica: superbra tips om Kulturhuset! Har gått och tittat på Prioritaire ganska länge, kanske ska ta steget ut och låna den.

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit