Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

27 juni 2005

Midsommarhelgen

Hade en jättetrevlig midsommar ute på Ingarö. Vi åkte strax efter tio och slapp det mesta av bilköerna. Vi hann med ett dopp före sillunchen (årets första!), sedan kom resten av gästerna och då blev det mat. Eftersom det var så himla fint väder gick vi ner till stranden igen och låg där hela eftermiddagen. På kvällen grillade vi och satt ute och pratade hela natten. Ett tag lackade jag rejält på myggen som kalasade på mig, men jag kunde bortse från det efter ett tag. Det går liksom inte att låta bli att skratta åt Jonas när han showar. Dagen efter räknade Anders till åtta myggbett på min ena fot, som såg ut som en klumpfot hela helgen.

Efter lite städning åkte vi till stan igen. Det blev en lugn lördag och på kvällen gick vi som sagt på Springsteenkonsert. Vi hade tänkt ta en drink på Gondolen efteråt, men det var stängt och vi fick nöja oss med att kolla på utsikten. Riche var också stängt och det var fullt på Berns så det blev en glass på McD istället. Inte riktigt samma sak, fast gott ändå.

Igår åkte vi till Roberts föräldrar för att lämna bilen som vi lånat. Det blev en slö dag med poolhäng och en massa mat - folk över 40 fikar som galningar, det är tydligt.

Inga kommentarer:

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit