Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

19 juni 2005

Gammal i gamet

Läs DN:s artikel om gaming och känn dig väldigt, väldigt gammal. E-sport? Det var ett nytt ord för mig i alla fall. Jag har fått intrycket av att min (vår) generation är något av en mellangeneration när det kommer till IT och datorer. Ingen utpräglad IT-generation som är uppvuxen med mobiler och datorer sedan spädbarnsåldern, men inte heller helt clueless som vissa, något äldre, verkar vara.

Igår ägnade vi oss åt solsport och kubb på Djurgården. Det spelades en evighetsvariant av kubb som jag aldrig har varit med om innan. Det stannade till några turister i fotriktiga sandaler som tittade intresserat på våra ansträngningar att slå ner små träbitar i gräset. Jag förstår dem. Kubb är en märklig och smått uttjatad sysselsättning, men eftersom gårdagens omgång var årets första så var det kul.

Kvällen blev lugn och tillbringades med enkel förströelse i form av Wimbledon - en synnerligen menlös film. Det var länge sedan jag såg en film som var förutsägbar. Jag blev nästan chockad över att han (ett gammalt tennisproffs som ingen tror ska vinna, allra minst han själv) faktiskt vann prinsessan och hela Wimbledonpokalen. Det var så oförblommerat sentimentalt.

Inga kommentarer:

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit