Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

17 juni 2005

Galne grannen

Jag och Robert brukar fundera över om han som bor ovanför är psycho, skådis eller knarkare. Om man är hemma på dagen kan man nästan alltid höra honom skrika och gapa, ungefär som om han bråkade med någon. Men man hör aldrig någon svara tillbaka. När vi går och lägger oss, vid midnatt nån gång, börjar han ofta spela musik, tappa föremål i golvet eller något annat störigt. Att han skulle vara skådis är väl numera uteslutet; utbrotten har varit så frekventa och hållit på så länge att det inte är rimligt. Han skriker ofta "jag står inte ut längre" och låter allmänt obehaglig. Jag är ganska nyfiken på vem det är och funderar lite smått på att gå upp och ringa på. Fast det vågar jag nog inte.

3 kommentarer:

ForestRidge sa...

Jösses, din granne ovanpå är Torsten Flinck :-)

Andrea sa...

Det skulle faktiskt inte förvåna mig. Avsaknaden av fyllepartyn med Persbrandt får mig dock att dra slutsatsen att det helt enkelt är en okänd, simpel knäppskalle.

Andrea sa...

Nope, bor inte på Stora Essingen utan på Gärdet. Det finns tydligen många wackos out there.

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit