Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

3 juni 2006

Fussball

Jag kommer aldrig att förstå den där kollektiva hysterin kring fotboll. Exakt vad är det som är så intressant med att se ett gäng människor springa omkring och försöka jaga rätt på en boll för att därefter skjuta in den i ett nät? Jag fattar inte grejen. Tacka vet jag individuella sporter. Jag funderar dessutom på att anmäla kommunen till någon lämplig instans. Nämndmötet ska sluta 20.30 eftersom det är Sverige-Englandmatchen samma kväll. Skandal att fotbollen går före demokratin!

Ok, den kommunala demokratin funkar inte så bra så det gör kanske inte så mycket i praktiken. Men ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

om demokrati verkligen hade rått så skulle den dag då sverige spelar mot england automatiskt varit en helgdag.
/H

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit