Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

31 mars 2006

Vår

Det är Helen Hunt på tv. Jag gillar Helen Hunt. (Andra jag gillar är alla som gör comebacks. I'm a sucker for comebacks - tänk Marcia Cross. Nä, då menar jag inte Desperate Housewivesgrejen utan snarare Everwood.) Just nu åker hon (Helen, inte Marcia) cab och vinden blåser i hennes hår och hon lyssnar på musik och det ser ut att vara mycket behagligare temperaturer än vad det är här just nu. Egentligen får man helt enkelt inte prata om vädret, men för i helvete när kommer våren?! I Skåne är det normalt sett vår sen en månad tillbaka och min inre klocka protesterar mot snöstormar den 31 mars. Jag hoppas att det inte alltid är lika usla vårar här uppe.

När det blir lite mer vårlikt tänkte jag även börja jogga igen. Som vanligt när jag skriver sådana saker i bloggen är det enbart med förhoppning att någon som läser ska komma ihåg att påminna mig om detta den 28 maj när jag äter chips och fortfarande inte har börjat jogga. Men jag har åtminstone köpt en tjusig blå sak som jag ska ha på mig när jag släpar mig runt i spåren. Babysteps!

Jag har förresten fått tills vidare-anställning. Haha. Jag kommer att ha så sjukt högt blodtryck om ett år.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur går det med joggandet? Nu måste det väl ändå vara vår där uppe också?

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit