Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

5 oktober 2005

Visitkortsfrossa

Det kan hända att jag blir galen alldeles strax. Jag har hittat en platsannons som i princip motsvarar mitt drömjobb, och jag vet att jag bara har en minimal chans att få tjänsten. Då skulle jag kunna titulera mig analytiker. Precis lika flummigt som konsult, och förhoppningsvis lika välbetalt. Nu kan jag ångra att jag inte har fler VG:n. Lat, lat, lat är vad jag är. Smart, smart, smart också, men det kan vara svårt att övertyga en arbetsgivare om det. Jag läste nånstans (SvD?) att personer som är lata och ambitiösa är de som klarar sig bäst på jobbet eftersom de inte blir stressade. "Men det är ju jag", tänkte jag då. Analytiker, smaka på det.

Inga kommentarer:

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit