Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

6 oktober 2005

Du skall bära affärsmässiga kläder

Idag fick jag skriva på ett roligt kontrakt som innebär att jag inte får ha på mig:
öppna skor
plagg som inte täcker magen
djurmönster
för mycket accessoarer
mönstrade strumpor
piercingar
korta kjolar

Med andra ord, precis allt det som jag brukar ha på mig. (Tänk rysk tant med för mycket pengar.) He. Jag har också gett mitt ord på att inte ha dålig andedräkt när jag jobbar. Antagligen har jag också indirekt förbundit mig till att inte yppa sådana här saker, men eftersom vi inte har skrivit på anställningskontrakten än så utnyttjar jag detta juridiska kryphål för att roa mina läsare. Nu får ni ta och uppskatta det.

Inga kommentarer:

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit