Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

10 juli 2005

Skräck

Häromdagen gick vi för att hyra en film. Vi stod länge och väl och valde och jag funderade på om vi skulle hyra skräckfilm. Skräckfilm och sommar hör liksom ihop, tycker jag. När det väl kom till kritan så blev det "Babylonsjukan" eftersom jag precis slutat upp med att se japanska människoätande barn i garderoben, blodiga zombies med knyckiga rörelsemönster i spegeln och svarta våldnader i ögonvrån efter att ha kollat på "The Grudge". Jag har egentligen alldeles för livlig fantasi för att se på skräckisar. Scenen där polisen kollar på bandet från övervakningskameran och han ser den där svarta skuggan dyka upp från trapphusdörren, tillsammans med scenen där zombie-mamman knycklar sig ner från trappan är för evigt fastetsade på min näthinna. Jag tyckte det var skitläskigt. Jag är en mes.

Egentligen har vi gjort jättemånga roliga saker i helgen som jag borde skriva om, men jag sparar det tills i morgon. Börjar nio i morgon. Första gången på länge som jag har söndagsångest. Har nog inte haft det på riktigt sen jag gick i gymnasiet. Hade även tänkt att gå till Kulturhuset och låna böcker i morgon (som Jessica - textmissbrukaren, se blogglänk nedan - tipsade mig om) men det är tydligen sommarstängt där på måndagar. Buuuu.

Inga kommentarer:

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit