Eller: meningslösa insikter i en överbelånad akademikers liv som kommunal tjänsteman.

29 juni 2005

Populärt värre

Jag har en liten fundering. Varför envisas så många bloggare med att kalla sina bloggar för populärkulturella? Är det i själva verket inte bara ett sätt att komma undan med att skriva vilken skit som helst? Jag står gärna för att jag skriver vilken skit som helst som faller mig in, och jag kallar det inte för populärkultur. Behövs det ingen definitonsmässig stringens? Eller är det bara jag som är grinig?

Nu fegar jag så klart ur lite och tillägger att det säkert finns bloggar som förtjänar epitetet populärkulturell. Men det hade ju varit intressant att veta vad som menas med det egentligen. Och vad räknas inte som populärkultur?

(Hm, tror jag lägger ner det där med att försöka plugga. Det slutar bara med att jag bloggar. Måste ge mig av till ett internetlöst ställe imorgon, annars blir det ingen uppsats gjord.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skratt, japp, jag kallar min blogg populärkulturell av just den anledningen, varför begränsa sig liksom. :) Förövrigt känner jag inte till så många fler bloggar än min och Populärkulturjunikien som kallar sig som populärkulturella.

Andrea sa...

Jag har sett några fler som gärna säger sig skriva om populärkultur (vill inte nämna några namn för jag vill egentligen inte vara taskig) och då undrar man lite varför de nästan enbart skriver om att de matade katten kl 7 och sen gick de till jobbet. Läser ibland PKJ genom min pojkväns länkar, och den verkar dock inte blanda in något privatliv. Din har jag nästan precis börjat läsa, så vi får väl se ;) Skämt åsido, jag ville bara se om jag kunde väcka några intressanta reaktioner med mitt inlägg. Lite fäste tycks det ha tagit.

Anonym sa...

Jag blandar nog personligt (men inte privat) med inlägg av mer "allmän" karaktär, det funkar. :)

Anonym sa...

Och funkar det inte, så strunt samma, bloggar ju för mitt eget höga nöjes skull. :)

Vem är det som skriver all denna nonsens?

Mitt foto
Skåning som bor i Stockholm sedan juni 2005. Har ett jobb som skulle kunna vara riktigt bra men som oftast innebär alldeles för mycket pappersadministration.

Gammalt skit